Leveransvillkor

Minimiköp och fraktkostnader

Det finns ingen minimibeställningsgräns för våra beställningar. För beställningar under 50 euro lägger vi till 10 euro i leveranskostnader. För beställningar över 50 euro är leveransen gratis. Ser sänk även RETURINSTRUKTIONER/KLAGOMÅL.

Leveranstid

Handläggningen av den färdiga beställningen och leveranstiden för produkterna är för närvarande 3-5 arbetsdagar från beställningens ankomst i Maritims webbutik.

En färdig beställning innebär en beställning där alla produkter finns på vårt lager och reserverade för beställningen, och betalningssättet för beställningen har godkänts.

Om produkten tillfälligt är slut i lager eller produkten har en ovanlig leveranstid, OBS! Frakt produkt, produkten kommer att levereras som efterleverans. Produkterna i en enda beställning kan levereras i flera försändelser. Kunden kommer att meddelas separat om leveransproduktens tillgänglighet och leverans.

Produkterna skickas till kunden via Posti eller beställningar kan hämtas i Lauttasaari-butiken.

Vi packar produkterna som ska skickas i kartonger där varor har anlänt till Maritims lager. Så implementerar vi hållbar utveckling inom förpackningar.

En bekräftelse på alla beställningar skickas till din e-post när produkten har lämnats för leverans eller så kan den hämtas i vår butik. Frakt Med spårningskoden kan du följa utvecklingen av paketleveransen.

Itella Economy 16

Posti skickar en ankomstavisering för paketet som kan hämtas ut på det egna postkontoret. Beställningen kommer att skickas en leveransavisering via e-post, som inkluderar en försändelsespårningskod, så att du kan följa paketets framsteg på Postis sidor, Postis försändelsesspårning. Du kan använda spårningskoden för att hämta paketet på posten, så att du inte behöver vänta på Itellas ankomstbesked. I detta fall måste du ha ditt identitetskort med dig.

Anmärkningsvärd!

Posti lagrar försändelser i två hela veckor efter ankomstveckan, R-kioski lagrar försändelser i två veckor, vid hämtning från MaritimShops butik, förvaring i två veckor.

Åldersgräns

Beställning gjord av vårdnadshavare krävs alltid för dig som är under 18 år.

Svea Payments -betjäning

Betalningsförmedlingen av nätbutiken utförs av Svea Payments Oy (organisationsnummer 2121703-0) i samarbete med banker och kreditinstitut. Användningen av tjänsten kräver inte registrering eller betalning av ytterligare betalningar. Din betalning registreras omedelbart till handlaren och ett bekräftelsemeddelande kommer att skickas till din e-post. Meddelandet innehåller en länk till sidan Köpartjänster, där du kan ta hand om handlaren med nöjd-garantin, t.ex. produktreturer, reklamationer och feedback dygnet runt. Svea Payments Oy:s verksamhet lyder under Finansinspektionen (Fiva). All dataöverföring och pengatransaktioner är SSL-skyddade, vilket innebär att ingen utanför kan se din data. Din betalning kommer att krediteras säljaren först efter att du har mottagit din beställning och kunnat kontrollera den. Besiktningstider meddelas per e-post från fall till fall.
Läs mer om att använda Svea Payments-tjänsten »

Betalningsmetoder

Bankernas onlinebetalningsknappar

Du kan använda alla finländska bankers betaltjänster online.

Köper mot faktura

SveaWebPay (senare Svea) erbjuder dig möjligheten att köpa köp mot faktura med 14 dagars betalningstid. Snälla notera följande:

Näthandlaren ansvarar för eventuell tilläggsfakturering.

När du väljer en faktura som betalningsalternativ kontrollerar vi dina kredituppgifter mot ditt personnummer. Köp levereras till den adress som finns i folkbokföringen. Om TUPAS-identifiering har varit möjlig vid betalning, och identifieringen har skett framgångsrikt, kan köpet levereras till en annan adress än folkbokföringen.

Betalningstiden är 14 dagar.

Dröjsmålsräntan är 7 % + referensräntan enligt räntelagen. Vi tar ut 5 euro för en betalningsanmärkning.

Köparen måste vara över 18 år.

Köper på avbetalning

SveaWebPay (senare Svea) erbjuder dig möjligheten att betala för köp i delar. Detta är möjligt när du har accepterat kreditvillkoren och fyllt i ditt personliga ID på betalningssidan. Om du tecknar avbetalningsavtalet elektroniskt med TUPAS-legitimation kan du spara eller skriva ut avtalet till dig själv direkt. Om du inte tecknat avbetalningsavtalet elektroniskt får du ett avbetalnings-/kontokreditavtal med dess villkor i hemmet som du ska skriva under och returnera till Svea inom 8 dagar. Om avtalet inte returneras till oss inom den tiden, ska hela köpet betalas på en gång under följande månad. Svea fakturerar ränta och andra eventuella kostnader enligt avtalsvillkoren för tiden mellan leverans och fakturering.

Som avbetalnings-/kontokreditkund kan du göra köp på ditt konto från Sveas avtalskunder. Du kan göra köp närhelst du har en kreditgräns kvar och betala för köp i delar enligt villkoren i kreditavtalet. Kreditgränsen är det belopp som anges i avbetalnings-/kontokreditavtalet. Du väljer den kredittid som passar dig bäst. Krediten ska behandlas inom avtalad kredittid. Det kräver att du betalar minst det överenskomna beloppet varje månad. Naturligtvis kan du också betala av hela lånet på en gång, utan extra kostnader.

Om du vill använda ditt konto för andra köp under avtalsperioden, men betalningstiden för din kredit redan har valts som maxlängd, bör du öka beloppet på din månatliga avbetalning. På samma sätt, om du vill förlänga din betalningsperiod, kan du minska din månatliga avbetalning. Köper du från flera nätbutiker på ditt konto får du en separat faktura för alla köp. Trots detta debiterar vi dig bara en kontohanteringsavgift/månad.

Om betalningarna förblir obetalda, och vi inte har blivit kontaktade angående hantering av betalningen, kommer vi att överföra våra fordringar till Svea Perintä Oy för inkasso.

Läs mer detaljerade villkor på: https://www.sveawebpay.fi/kontovillor/
Du kan också få mer information från kontokreditavtalet, som du hittar på www.sveawebpay.fi

Kontaktinformation

Svea Payments Oy
Företags-ID: 2121703-0

Mechelininkatu 1 A
00180 Helsinki

Telefon: (09) 4241 7040, vardagar kl 9.00 – 17.00
E-post: [email protected]

www.sveapayments.fi

Returinstruktioner / klagomål:

Om du vill returnera produkten ska den vara i originalförpackningen och säljbar och du får inte skriva eller klistra något på förpackningen. Klagomål ska alltid anmälas via e-post till [email protected]. MaritimShops är en separat driftenhet, så produkter kan inte returneras till butiken utan separata instruktioner. Returinstruktioner lämnas skriftligen, så du kan skicka en returförfrågan till adressen [email protected], varifrån du får en bruksanvisning för returen.

Produkter får inte returneras utan meddelande.

Kom ihåg att avbryta beställningen eller göra en köpändring av beställningen även på Svea Payments hemsida, vars länk finns i orderbekräftelsen som du fått i din e-post.

Oy Maritim Ab (www.maritimshops.fi) förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor genom ensidigt beslut utan föregående meddelande. Beställningar är föremål för de avtalsvillkor som gäller vid beställningstillfället, vilka framgår ovan. Lagändringar träder i kraft omedelbart som sådana, om inte annat följer av lagen. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser, mått, produkter och bilder utan föregående meddelande. Bilderna i webbutiken är vägledande. Vi ansvarar inte för fel i produktinformation. Priserna i webbutiken är inklusive moms (24%). Vi följer de allmänna försäljningsvillkoren för Finlands Tekniska Handelsförbund.